Аромат як спосіб утримання клієнта
Ні для кого не буде секретом, що аромати грають велику роль у нашому житті. Вони безпосередньо впливають на емоції та настрій, можуть стимулювати ту чи іншу поведінку, викликати ностальгію, спогади, приємні чи неприємні асоціації.
Тож не дивно, що ароматичні композиції сьогодні – у тому числі інструменти маркетингу – використовуються як стратегія залучення клієнтів. Вони змінюють і покращують сприйняття бренду, роблять його більш впізнаваним і можуть навіть мотивувати відвідувачів здійснити покупку саме у вас.
Як утримати клієнтів, використовуючи принципи аромамаркетингу? І як обрати запах, який викликатиме у відвідувача вашого закладу приємні спогади та асоціації?
Як аромати викликають ностальгію та приємні спогади
Аромати могли супроводжувати нас протягом ключових та важливих моментів у житті. І ті запахи, які ми відчули у конкретній миті, при повторній своїй появі викликають щемливе відчуття ностальгії і змушують поринати у спогади.
Не дивно, що такі методи, як ароматизація приміщень, активно використовуються у тому числі для просування бренду. Тим паче у деяких випадках запахи, що викликають спогади, є доволі універсальними. Так, наприклад безпрограшним варіантом буде вибір ароматів, що повертає покупців у їхнє дитинство і асоціюється з теплими його моментами. Це переважно запахи хлібу та солодкої випічки, шоколаду, цукрової вати, карамелі, фруктів, ванілі.
Цим часто користуються власники кондитерських, продуктових магазинів чи навіть магазинів одягу чи аксесуарів у конкретний сезон – зокрема перед Новим роком. Коли у метушні багатьом людям хочеться зупинитися і повернутися бодай на секунду спогадами у дитинство з домашньою випічкою і теплим какао перед сном.
Також приємним і доволі ностальгічним ароматом є, наприклад запах скошеної трави, лісу, квітів. Те, що нагадує нам про літні канікули, проведені за містом. Вони стають особливо актуальними з настанням теплого сезону. Коли усі солодкі запахи вважаються доволі нав’язливими. І хочеться, аби в приміщенні пахло свіжістю.
Як створити спогади у клієнта за допомогою ароматизації магазинів
Для того, щоб утримати клієнтів, ви можете не лише зіграти на тому, що аромати викликають у них ті чи інші спогади, повертаючи у різні періоди їхнього життя. У ваших силах також створити у людей нові асоціації. Зробити так, аби вибраний для приміщення аромат з часом почав викликати приємні спогади. А з роками навіть ностальгію.
Для цього потрібно:
- Періодично змінювати аромати у магазинах, салонах краси тощо. Старайтесь робити це нечасто, але регулярно, залишаючи 2-3 композиції, які ви хочете, щоб асоціювалися у покупців саме з вашим брендом. Так, коли ви повертатимете попередній запах, який тимчасово був відсутнім, ви повертатимете клієнтам і їхні спогади про відвідування вашого магазину/салону в минулому.
- Вибирайте дійсно унікальні запахи, які здатні запам’ятовуватись. Не будьте банальними. Можливо навіть проконсультуйтеся з фахівцями для утримання відвідувачів і створення більш складної композиції. Такої, яку клієнти не зможуть відчути ніде, окрім вашого закладу, магазину тощо.
Аромамаркетинг – новий напрямок у розвитку бізнесу, який вивчає як залучити і що не менш важливо – утримати постійних клієнтів, використовуючи різні ароматичні композиції. Він довів свою ефективність із впроваджується сьогодні у різних категоріях закладів. За посиланням https://aroma-marketing.com.ua/ ви можете підібрати як запахи для ваших магазинів, салонів, торгових центрів, так і обладнання, яке ідеально впишеться у дизайн приміщення і відповідатиме його площі, плануванню та іншим характеристикам.